Az irodai higiénia jelentősége
Mire figyeljünk a home office után?
Magyarországon jelenleg a vírushelyzet megengedi azt, hogy ismét bejárjunk a munkahelyünkre dolgozni. Van, aki ennek örül, és van, aki kevésbé, hiszen sokan vannak, akik már nagyon várták azt a pillanatot, hogy kiszabaduljanak végre a home office-ból, ugyanakkor sokan tartanak is tőle. Annak ellenére ugyanis, hogy jelenleg hazánkban a vírus nem tombol, és viszonylagos szabadságban élhetünk, nem feledkezhetünk meg arról, amire a szakemberek is felhívják a figyelmünk: az egészségünk érdekében bizonyos higiéniai szabályokat fokozottan be kell tartanunk. Hogy ez miért fontos, és mit is tehetünk ennek érdekében, az Irodaplus mai írásából kiderül.
Miért fontos a higiénia?
Nem feledkezhetünk meg arról a tényről – még, ha most biztonságosnak is tűnnek a mindennapok -, hogy a vírus itt van. Továbbra is nagyon fontos, hogy a személyes higiéniára figyeljünk, és a home office végével nem feledkezhetünk meg az irodai tisztaságról sem. Ez ugyanis a megelőzés alapja, az egészségünk biztosítása.
De tudjuk-e, hogy egészen pontosan mit takar a fogalom? A higiénia nem más, mint a fertőző betegségek megelőzését szolgáló intézkedések összessége, amely alapvető követelményeket fogalmaz meg nemcsak velünk, magánszemélyekkel, de a munkahelyünkkel kapcsolatban is. Nem nehéz belátni, hogy jelen helyzetben különös jelentősége van.
Fertőtleníts! De mit és hogyan?
A legfontosabb higiéniai szabály, amit az elmúlt másfél év távlatában már senkinek sem kell bemutatni: a fertőtlenítés. A fertőtlenítés célja az, hogy a környezetünkbe kerülő kórokozókat elpusztítsuk, de legalábbis jelentősen csökkentsük a számukat. Ezt el kell végeznünk otthon is, de természetesen az irodában is, hiszen ez az a hely, ahol többen is lehetünk egyszerre.
A legtöbb munkahelyen ugyan nem a dolgozók végzik a takarítást, és így a fertőtlenítést sem, azonban az egészségünk érdekében érdemes áttörölni az olyan felületeket, eszközöket, amelyeket a nap folyamán sokan megérintenek. Ilyen például a kilincs, az asztal, de gondolhatunk akár a fénymásolóra, vagy a tűzőgépre is. Ezeket nedves törlőkendővel naponta többször is áttörölhetjük.
A munkahelyi higiénia egyik alapja az úgynevezett „clean desk”, amely annyit jelent, hogy az asztalunkon csak a munkavégzéshez szükséges eszközöket tároljuk, és ezek többségét is tegyük el a nap végén a fiókba, hogy az asztal szinte üres legyen. Így lehet ugyanis a legegyszerűbben tisztán tartani, és fertőtleníteni is. Lehet, hogy nem a leghumánusabb, és kicsit ridegnek is tűnik, de az egészségünk védelmében ez talán nem is olyan nagy áldozat.
Milyen eszközöket érdemes használni?
Tekintettel arra, hogy a takarítás alapvetően nem a kollégák feladata, egyszerűen és gyorsan használható eszközöket érdemes használni. Fontos, hogy ne kelljen méregetni, vízben feloldani, hanem azonnal át tudjuk vele törölni szükség esetén az asztalt, a szék karfáját, vagy a kilincseket. Erre a célra tökéletesen megfelelnek a törlőkendők, vagy a szórófejes fertőtlenítőszerek is. Ne feledkezzünk meg a levegőről sem! Az Irodaplus kínálatában is kapható légtér fertőtlenítő spray például remek választás az irodába is.