Hogyan válasszunk bútort az irodába?
Véget ért a home office, újra az irodában!
A tavalyi évben a kialakult helyzet miatt sokan tértek át a home office-ra. A diákok otthonról tanultak, a szülők szintén távolról dolgoztak, azonban a héten ez véget ért. Az általános iskolások, valamint a középiskolások számára is véget ért a digitális oktatás, újra lehet iskolába járni, és sok munkahely is visszaállt az irodai munkavégzésre. Mivel mostantól megint legalább 8-10 órát töltünk a munkahelyünkön, egyáltalán nem mindegy, mindezt milyen bútorok között tesszük. Az Irodaplus szakértői most segítenek abban, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni az irodai bútorok kiválasztásakor.
Íróasztal
A munkahelyi környezet nagyban befolyásolja a munkatársak hatékonyságát, és egészségét, ezért érdemes körültekintően választani. Az egyik legfontosabb irodai bútor az íróasztal, azaz a munkaállomás. Ezen elsősorban a számítógép vagy laptop kap helyet, de természetesen sok egyéb mást is tárolnak itt a kollégák: mappák, irattálcák, írószerek, és egy-két személyes tárgy.
Éppen ezért elengedhetetlen, hogy az asztal elég nagy legyen, hogy minden elférjen rajta. Érdemes tehát olyat választani, amelynek az asztallapja tágas. Ugyanakkor fontos, hogy megfeleljen a munkavédelmi előírásoknak is, azaz fontos a magassága, és az is, hogy a karunk is kényelmesen elférjen munka közben.
Ismeretes, hogy az ülőmunka, és az ezzel együtt járó egész napos ülés nem tesz jót a hátnak, gerincnek, keringésnek, ezért egyre inkább elterjednek az állítható magasságú asztalok is a munkahelyeken. Ezek különlegessége az, hogy egy pillanat alatt megemelhető, vagy leereszthető, így, ha állva szeretnénk dolgozni, azt is megtehetjük.
Ha tárgyalásra kerül a sor
Egy irodában ugyanakkor nem csupán számítógépasztalra, de tárgyalóasztalra is szükség lehet. Jöhetnek partnerek, ügyfelek, és sokkal elegánsabb egy tárgyalóasztalhoz leültetni őket, mint egy sima íróasztalhoz. Tárgyalóasztal beszerzése előtt azt kell átgondolni, hogy általában egyszerre hány főt szoktál fogadni, és mekkora a rendelkezésre álló hely. Ugyanis ne feledd, hogy kell hely a székeknek is, és úgy érdemes kialakítani, hogy a partnerek, munkatársak is kényelmesen elférjenek körülötte.
Forgószék vagy fittball?
Az irodai berendezés másik sarkalatos pontja a szék. Tekintettel arra, hogy napi 8-10, nem ritkán még több időt töltünk a munkahelyünkön, elengedhetetlen, hogy a szék megfelelő kialakítású legyen. A jó irodai szék állítható magasságú, háttámlája dönthető, ülőfelülete pedig elég mély és széles ahhoz, hogy kényelmes legyen egész nap.
Mostanában elterjedt, hogy a munkatársak nem széken, hanem inkább fittballon vagy térdelőszéken ülve végzik a munkájukat. Bár ezek az eszközök valóban kényelmesek és elősegítik a helyes tartást, mégsem ajánlott napi 8-10 órában ezeket használni. Ezeket inkább kiegészítésként érdemes beszerezni, és naponta néhányszor rövidebb ideig használni.
Szekrények és tárolórendszerek
Bár kezdenek előtérbe kerülni a zöld irodák, még mindig nagyon sok papírt, iratot és dokumentumot tárolunk, emiatt az irodai berendezésből nem maradhatnak ki a szekrények és tárolórendszerek sem. Érdemes olyat választani, amelyek kényelmesen pakolhatók, rendszerezhetők. A legfontosabb dokumentumok tárolására pedig inkább fémszekrényt szerezzünk be, amely egy esetleges tűz esetén is biztonságos.