KosárbaKosárba0 0 Ft
Az Ön kosara még üres!
Tegye a kívánt termékeket a kosarába!

Változások az irodatervezésben...!

KezdőlapBlogVáltozások az irodatervezésben...!
Változások az irodatervezésben...!
Változások az irodatervezésben...!
2022.09.13.
Irodai megoldások, amelyek jobb egyensúlyt teremtenek a munka és a magánélet között

Ahogy a technológia folyamatosan fejlődik, egyre nehezebb megtalálni a megfelelő egyensúlyt a munka és a magánélet között az irodában. Ahogy egyre több irodai dolgozó érzi úgy, hogy kapcsolatban kell maradnia az irodán kívüli munkavégzéssel, a munkahelyi stressz egyre gyakoribb. Az egyensúly javítása és az alkalmazottak elégedettségének megőrzése érdekében néhány változtatást kell végrehajtania az iroda kialakításában.

Olvassa tovább, és tanulja meg, hogyan hozhat létre boldogabb és egészségesebb munkakörnyezetet, amely stresszmentesen tartja az alkalmazottakat.

Hozzon létre hangulatos, csendes tereket az alkalmazottak számára

Az egyik legjobb módja annak, hogy javítsuk a munka és a magánélet egyensúlyát az irodában, ha privát tereket biztosítunk az alkalmazottak számára. Bár a nyitott irodahelyiségek ösztönzik az együttműködést , nem mindenki számára valók. Néhány alkalmazottnak csendre van szüksége a munkához, és a túl sok zaj nagyon elvonhatja a figyelmet.

A privát terek biztosításával az alkalmazottak nyugodtan dolgozhatnak a megbízásokon, vagy használhatják őket megbeszélések és hívások lebonyolítására külső zavaró tényezők nélkül. A privát terek azt is lehetővé teszik az alkalmazottak számára, hogy elszakadjanak az asztaluktól, és élvezzék a nyugalmat és a csendet, amikor szükségük van rá. Hatékonyabbá teheti ezeket a tereket, ha otthonos bútorokkal tervezi meg őket.

Tegye megkülönböztethetővé a közösségi tereket az irodától

Az olyan területek kialakítása, amelyek lehetővé teszik a nyugodt közösségi interakciót a munkaállomásoktól távol, sokkal boldogabbá teheti az alkalmazottakat. A trükk az, hogy ezeket a területeket a lehető legtávolabb érezzük a hagyományos irodai környezettől. Ez lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy kivonják magukat a munkakedvből, így könnyebben lazíthatnak.

Ha azt tervezi, hogy egy társalgót tervez az irodájába, próbáljon olyan bútorokat találni, amelyeket egy háztartásban vagy egy nyilvános helyiségben, például egy kávézóban talál. Ez megkönnyíti az emberek számára, hogy ne gondoljanak az irodában való tartózkodásra, ami lehetővé teszi a pihentető menekülést a napi munkarutinból.

Fókuszban az ergonómikus munkahelytervezés

Ha azt szeretné, hogy az alkalmazottak egészségesebbek legyenek a munkahelyükön, az ergonomikus munkaállomások kialakítása legyen az egyik prioritása. Bizonyos projektek megterhelőek lehetnek az alkalmazottak számára, és még jobban megfeszülnek, ha nem érzik jól magukat. Értékeljen minden munkaállomást az irodában, és gondolja át, hogyan tudná mindegyiket javítani. Az Ön által használt irodai székeknek kényelmes anyagokból kell készülniük, és olyan tulajdonságokkal kell rendelkezniük, mint a deréktámasz. Az alkalmazottak hosszú ideig fognak ülni, ezért mindegyiküknek legyen valami kényelmes ülőhelye.

Érdemes megfontolni a szokásos munkaállomások lecserélését is állítható ülő-állványos munkaállomásokra. Korábban bebizonyosodott, hogy a munka közbeni állás sokkal egészségesebb életmódhoz vezet, és a túl hosszú ülés hosszú távon káros.

Szereljen be szórakoztató, nem hagyományos elemeket

Az irodatervezés egyik fontos szabálya, hogy ne féljen kreatívkodni. Az alkalmazottak lazításának elősegítése érdekében egyes vállalatok olyan szórakoztató dolgokat építenek be, amelyek általában nem találhatók meg irodai környezetben. Van néhány figyelemre méltó példa, amelyet szeretnénk áttekinteni.

Egyes cégek játéktermeket alakítanak ki az irodáikban, ahol ping-pong asztalok, krokettkészletek és még videojáték-konzolok is vannak. Más vállalkozások edzőtermeket építettek alkalmazottaiknak, edzőszőnyegekkel, futópadokkal és boxzsákokkal kiegészítve.

Bár ezek a dolgok elterelőnek tekinthetők, az egészséges és kreatív munkakörnyezet kialakulását segíti elő, ha az alkalmazottaknak valami szórakoztató elfoglaltságot ad a szünetekben . Próbáljon a kereteken kívül gondolkodni, és készítsen valamit, amiből minden alkalmazottja profitálhat a szünetekben.

Kérjen visszajelzést a dolgozóktól

Azok az emberek, akiknek a legjobb ötleteik vannak arra vonatkozóan, hogy mire van szüksége a munkahelyén, az Ön alkalmazottai. Ők azok, akik az irodában töltik az idejüket, így tudják, hogy boldoggá teszik őket. Ha a legjobb munkahelyet szeretné létrehozni alkalmazottai számára, be kell vonnia őket a tervezési folyamatba.

Üljön le az alkalmazottakkal, hogy megértse igényeiket és mindennapi munkájukat. Hallgassa meg visszajelzéseiket, és nézze meg, mit kell hozzáadni, és mit kell eltávolítani. Ezzel jobb munkát fog végezni munkahelyének átalakításával, így ez dicséri csapatát.